דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אקוסטיקה לאולפן הקלטות 

מאת    [ 27/04/2008 ]

מילים במאמר: 825   [ נצפה 11649 פעמים ]


תכנון ויעוץ אקוסטי לאולפנים.מכירה ואספקת דיפיוזרים לפי תכנון,ספוגים,צמר סלעים ועוד..מחירים אטרקטיביים ואספקה עד בית הלקוח
אולפני הקול החדש 089365379


אקוסטיקה לאולפני הקלטותאולפן ביתיחדר קולנוע ביתי

מאמר זה בא לעזור להבין למה עלינו להתיחס כאשר אנו מתכננים אולפן ביתי,או חדר מוזיקה,קראו בעיון,נשמח לענות על שאלות במייל info@nvs.co.il


מושגי יסוד בסאונד
תדר : מספר מחזורים של גל סינוס בשנייה = התדר
מהירות הקול : 334 מטר בשנייה
אורך גל : מהירות הקול חלקי התדר. לדוגמה: 300 חלקי אורך הגל של 100 הרץ יהיה 3 מטר.
זמן גל - הזמן (שנייה אחת) חלקי אורך הגל (Hz).
לדוגמה- גל של kHz 1 (1000 הרץ) יארך אלפית שנייה.
Transmition Loss:גל קול שפוגע בקיר בעובי של 10 ס"מ יאבד db45 ,לכן כאשר אוטמים חדר מרעשים יש לקחת בחשבון שגלי קול בעוצמה גבוהה מ 45db יחדרו לחדר ויכניסו רעש להקלטה. על כל הכפלה של עובי הקיר נאבד 3 db נוספים. על מנת לחסום את שאר רעשי הרקע יש להשתמש בחומרים סופגים או מפזרים.
Coupling : תופעת הצמידות. כאשר גל קול פוגע בקיר וממשיך לצדו השני בצורת מראה.
ביטולי פאזה : פעולה הנגרמת ע"י פאזות הפוכות, תדר חיובי שנפגש אם אותו התדר בדיוק בהיפוך של 180 מעלות [שלילי וחיובי לציר ה X] יבטלו עצמם לחלוטין.בסטריאו ?רק מה שמתנגן במרכז התחום הסטריאופוני יושתק. במונו ?שקט מוחלט.
מיסוך תדרים : גל קול שמושמע בחדר, עלול לבוא על גלים אחרים ולבטלם.
חוק שימור אנרגיה אומר שאנרגיה אינה נעלמת מעצמה, היא חייבת להיות מומרת בחומר אחר, גלי קול מומרים בחום.
מטרות הטיפול בחדר:
המטרה הראשונה: על מנת לאטום את האולפן מפני רעשים חיצוניים, עלינו לקחת בחשבון שכל רעש לא רצוי בחדר עצמו עלול לפגוע באיכות ההקלטה, לדוגמה: רעשי מחשב ומכשירים, רעשים חיצונים וכו. .ההשפעה תהיה מורגשת יותר במיקרופונים רגישים . הרבה פחות מורגשת במיקרופון דינמיים.
המטרה השנייה שלנו היא לייבש את החדר מפני תדרים חוזרים. כל תדר שמוגבר ביחס לתדרים האחרים עלול לבלבל אותנו בשלב המיקס, זאת מכיוון שנתייחס אליו כאל תדר בעל עוצמה גבוהה יותר
לדוגמה: ממ"ד שהוסב לסטודיו ביתי ,בגודל של שני מטרים על שני מטרים ,יהדהד בתדרים נמוכים של 100 עד 200 הרץ. גלי הקול פוגעים בקירות וחוזרים בזוית ישרה לקיר הנגדי וכך הלאה.. התוצאה היא שתדרים אלו יהיו בעוצמה גבוה יותר יחסית לאחרים.יהיה נדמה לנו שיש המון בס , כשבעצם אנחנו שומעים את הקירות, ובכל חדר אחר המיקס יישמע אחרת לגמרי.
חומרים שמשמשים אותנו לאיטום וספיגה
החומרים הסופגים : ספוגים, צמר סלעים.
חומרים סופגים את גל הקול ומיבשים את השטח עליו הם מונחים .
רצוי למקם את החומרים הסופגים מאחורי המוניטורים, זאת על מנת לנטרל תדרים חוזרים מהקיר ממול.
חומרים מפזרים : דיפיוזרים, לוחות עץ , מדפים וחפצים.
כל חומר בחדר מפזר
ברמה התיאורטית גל קול שיתנגן בחדר אטום בצורה מושלמת ישמע לנצח.
כל דבר שגל הקול מתנגש בו הוא חומר מפזר, והוא יגרום לגל להתחלק למספר גלים אחרים, קצרים יותר . גל קול במצב טבעי, יפגע בקיר ויחזור לחדר בזוית ישרה.לדוגמה: במדידה האקוסטית גילנו שיש לנו הגבר בתדר נמוך של 100 הרץ. אחת מצורות הטיפול היא הצבה של חומר מפזר בנקודה בחדר במרחק של עד שלוש מטר' מהמוניטור,הגל יפגע בפלטת עץ, מדף ,פינה של משהו ויתחלק למספר תדרים גבוהים וקצרים יותר. כלומר: טיפלנו בהגבר של 100 הרץ ע"י פיזור. הדיפיוזר יגיע בצורה של לוחות על מקביליות ברוחב שונה ועומק שונה לפי חישוב.

חומרים לוכדים : לוכדי בס למיניהם הנקראים "רזונטורים".

קופסה אשר קוטרה, עומקה ורוחבה, בנוים לפי חישוב מתמטי , בכדי ללכוד תדר ספציפי.
רזונטורים שקיימים בחדר: שולחן או ארון הוא סוג של רזונטור שעשוי להיות בעל השפעה שלילית על תחום התדרים בחדר. גל מהדהד בתוך שולחן . עוצמתו תרד משמעותית ותיצור לנו פער נמוך ולא מתוכנן בינו לבין שאר התדרים.
הטיפול המעשי

החומר המובא כאן הוא המלצה המתייחסת בצורה כוללת לחדרים ביתים. חשוב לזכור שכל חדר הוא בעל גוון אקוסטי שונה , לכן במהלך תכנון מקצועי , רצוי להתייעץ עם איש מקצוע שיתכנן את הבנייה האקוסטית בהתאם למידותיו ובהתחשב בחומרים שמרכיבים אותו.
יש ליצור סביבה יבשה יחסית בתוך החדר, זאת על-מנת לשמוע את הצליל כמו שהוא ולא מוגבר באזור מסיום. כמובן שאנחנו גם לא נרצה לייבש את החדר יותר מדי, כי העוצמה הכללית של הפרויקט יורדת משמעותית . צריך ליצור מצב שתחום התדרים בחדר יהיה זהה. הדרך לעשות זאת היא ע"י מדידה אקוסטית.
מציבים מיק" קונדנסר רב כיווני בנקודת הסטריאו, המקום האידיאלי להאזנה, שבו יושב הטכנאי, משמיעים מהמוניטורים swipe [ רצף צלילים מהתדר הנמוך ביותר ועד הגבוהה ביותר].
התוצאה swipe מוקלט דרך המיק" שמדמה את אוזני הטכנאי . התצוגה שמתקבלת, מראה לנו את הנקודות המוגברות והמונמכות על גל הקול.
בכל תדר מטפלים בצורה שונה ע"י חומרים שונים. מפזרים ,סופגים ולוכדים.
על קירות החדר נחבר זיפיוזרים וספוגים לפי הצורך . בקירות שמאחורי הטכנאי רצוי גם להציב דיפיוזר. כנ"ל לגבי התקרה שמעל הטכנאי [נציב ציפיוזר נמוך שיורד מהתקרה].

רצוי להניח ספוגים על הקירות בצדי הטכנאי. את רצפת החדר נכסה בשטיח, כדאי שיהיה מחומר סופג. חשוב לזכור שכל משטח גורם להדהוד שיכול להיות בעייתי, ולכן גם למוניטורים ניצור הגבהה של לפחות 10 ס"מ.
אזור הטכנאי צריך להיות בעל רטיבות מינימלית ושווה בכל התדרים.

אולפני הקול החדש נותנים יעוץ בבנית אולפן ביתי,רכישת ציוד,תכנון אקוסטי ועוד.
התיכנון מתומחר לפי שעת יעוץ במחיר סביר והוגן.בנוסף מתבצעים באולפן שיעורי סאונד ברמה מקצועית תוך מטרה להכשיר את התלמידים כטכנאי סאונד ומפיקי מוסיקה אלקטרונית מקצועים
089365379
בהצלחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב